زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در خور هنرمندان قزوین نیست 

استاندار قزوین گفت: در استان قزوین زیرساخت‌ها در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه هنر و فرهنگ با ظرفیت ها، استعداد‌ها و داشته‌های استان بسیار فاصله دارد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در آئین افتتاح پروژه تئاتر شهر قزوین گفت: متاسفانه در استان قزوین، زیرساخت‌ها در بسیاری از حوزه‌ها از جمله حوزه هنر و فرهنگ با ظرفیت ها، استعداد‌ها و داشته‌های استان بسیار فاصله دارد و برای جبران این مهم باید تلاش زیادی صورت گیرد. 

وی افزود: استان قزوین در زمینه تئاتر، سینما، موسیقی و بسیاری از حوزه‌های فرهنگی و هنری در حوزه ظرفیت‌های تولیدی از غنای بالایی برخوردار است، ولی متناسب با آن از امکانات برخوردار نیستیم.

اعلایی اضافه کرد: نگاه دولت این است که زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در سطح کشور و استان تقویت شود و در همین راستا در سفر سال گذشته رییس جمهور به قزوین منابعی در حوزه فرهنگ و هنر از جمله برای راه اندازی شهرک محتوا جذب شد و امیدواریم این جهت گیری‌ها برای توسعه فرهنگ و هنر نقش آفرینی بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه بیان کرد: در راستای حمایت از هنرمندان عمارت سپهدار نیز در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین قرار می‌گیرد تا این فضای تاریخی تبدیل به گالری هنر‌های تجسمی شود.

استاندار قزوین گفت: در اراضی الحاقی بالای اتوبان قزوین تاکید ویژه‌ای برای زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شده است و امیدواریم ظرف سال‌های آینده توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در خور مردم و هنرمندان شاخص باشد.

اعلایی با اشاره به فرارسیدن ۲۵ اسفند روز شهادت شهید باکری و روز شهردار افزود: شهید باکری نماد یک مسئول متخصص، متعهد و کاربلد است که به عنوان الگوی خدمت گذاری صادقانه مطرح است، این روز را به تمامی شهرداران تبریک می‌گوییم و امیدواریم همه ما بتوانیم در راه خدمت مضاعف به مردم در مسیر این شهید عزیز قدم برداریم.

پروژه تئاتر شهر قزوین با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال به عنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های شهرداری قزوین به هنرمندان هدیه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.